Mange egenannonser er dårlig signal

Analytikere advarer nettstedene mot for mange egenannonser.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I en rapport fra CNet News.com står det at for mange egenannonser på

nettsider er et dårlig signal til annonsørene. Nettannonsemarkedet er tungt,

men nettstedene minsker annonseverdien ved å legge ut så mange egenannonser.

Dessuten blir leserne slitne av for mye informasjon på sidene og blinde for

budskapet, mener rapporten. Kun egenannonser som har et strategisk formål kan

være nyttig, heter det også.

Nyhets- og informasjonsnettstedenes egenannonser økte med fem prosent og er

oppe i 22 prosent. Portal og søkermotorer har 19 prosent egenannonser.

Underholdningsnettstedene topper med 30 prosent egenannonser for fjerde kvartal

i fjor, en økning på tre prosent fra tredje kvartal i fjor.

Powered by Labrador CMS