– Det nye visuelle uttrykket er rent og minimalistisk, nettopp for å fremheve journalistikken, sier Ida Barth Thomassen i E24.

E24 pusser opp: – Var på høy tid med en modernisering

Satser også mer på det «grønne skiftet».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I 15 år har E24 hatt den samme visuelle profilen. Nå er det slutt på det. I dag lanserte økonomi- og næringslivsnettstedet ny logo og ny visuell identitet.

– Jeg er utrolig stolt av det nye designet på E24. I tillegg til at vår visuelle profil er helt ny, har vi bygget en helt ny forside, sier Ida Barth Thomassen, administrerende direktør i E24, i en pressemelding.

– Etter å ha hatt samme utseende i 15 år, var det på høy tid med en modernisering, ikke minst for å kunne appellere til et bredere publikum. Det har også vært tilbakemeldingene fra vår brukerinnsikt. Det nye visuelle uttrykket er rent og minimalistisk, nettopp for å fremheve journalistikken.

Det er designbyrået Bielke&Yang som har utviklet den nye visuelle profilen.

– Vi har hatt en formidabel vekst, og i dag når vi ut til over 2 millioner unike lesere i uken. Men potensialet er større, og her spiller vårt visuelle uttrykk også en sentral rolle, sier ansvarlig redaktør Lars Håkon Grønning - og forsetter:

Ny E24 på mobil.

– Historisk har E24 vært sterke på nyheter om finans, energi og sjømat. Nå trapper vi opp satsingen på flere viktige satsingsområder, som «det grønne skiftet», karriere og ledelse – og næringslivsprofiler. Vår undersøkende journalistikk har også en helt sentral plass i denne miksen.

Gründer og designsjef i Bielke&Yang, Martin Stousland Yang, sier i pressemeldingen at det har vært både gøy og lærerikt å jobbe med E24-gjengen.

– E24 er nesten som en liten startup, samtidig som de er en del av Schibsted-konsernet. Dette har gjort at vi har kunnet jobbe tett på en dedikert og dyktig gjeng journalister, frontsjefer, utviklere og produktutviklere og delt målet om å få til bra ting sammen. Vi gleder oss til å se identiteten bli brukt på stadig flere av E24s flater utover høsten.

Powered by Labrador CMS