Fornyet Puls

Etter flere år i dvale, gjenopplives nå musikkbladet Puls. I første omgang med fire slag i året.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Vår samarbeidspartner har garantert for fire utgivelser i året, men vi har ambisjoner om at Puls heretter skal komme ut annenhver måned, forteller redaktør Arild Rønsen.

Magasin på dugnad

Fire år etter siste papirutgave og ti år etter (noenlunde) regulær drift, gjør nå det gamle musikkbladet comeback. Nye Puls lanseres i magasinformat (tilsvarende = Oslo) med 48 sider, samtidig som Rønsen satser på en ekstrautgave viet Bruce Springsteen, i forbindelse med amerikanerens to konserter for totalt 80.000 mennesker på Valle Hovin i Oslo 7. og 8. juli.

– Det er vår medeier og samarbeidspartner, reklamebyrået JPG Jungelpatruljen, som har tatt initiativet til å gi Puls et nytt liv. I det nummeret som foreligger nå har verken de, skribenter eller noen andre fått penger for sin innsats. De eneste utgiftene vi har hatt er til trykking, oppgir Arild Rønsen.

Satser på papir og nett

Bladet vil ha en utsalgspris på 20 kroner, og håpet er at kombinasjonen papir og nett skal skape nok interesse og annonseomfang til å gi Puls en ny vår.

– Vårt nettsted puls.no har vært aktivt hele tiden, uten at vi har brukt så store ressurser på det. Skal forsøket vi nå gjør med å gjenopplive Puls lykkes, trenger vi både papir og nett for å få det til, sier Rønsen.

Musikkbladet Puls ble opprinnelig startet i 1978, med Tore Olsen som redaktør. Arild Rønsen overtok redaktørkrakken etter at Olsen og hans redaksjon i 1985 brøt med utgiverne og startet konkurrenten Beat.

Powered by Labrador CMS