Denne utgaven av New York Post ble raskt et samleobjekt. Og det var ikke for det redaksjonelle innholdet. Foto: New York Post fra Instragram

New York Post kjørte annonse på forsiden, solgte ut hele opplaget

Ble samleobjekt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mandagens papirutgave av New York Post – med annonse for klesmerket Supreme – forsvant så raskt fra kiosker og andre utsalgssteder, at de som virkelig ønsket å skaffe seg avisen, måtte lete på eBay og tilsvarende steder. Tirsdag morgen lå prisen der fra cirka 10 dollar og oppover. Normal utsalgspris er én dollar.

Supreme hadde kjøpt hele omslaget på avisen, både forside og bakside, og det eneste leserne fant på forsiden, bortsett fra New York Post-logoen, var Supremes logo, midtstilt og med masse hvit luft rundt. Noe som var mer enn nok for klesmerkets ekstremt lojale fans.

On newsstands now... @supremenewyork #supreme

Et innlegg delt av New York Post (@nypost)

– Vi har aldri gjort noe tilsvarende dette tidligere, sier New York Posts publisher og administrerende direktør, Jesse Angelo, til The Cut.

– Hvis dette gjør at vi tiltrekker oss nye lesere, så vil de forhåpentlig lese avisen og like det de ser, men om de bare velger å følge @nypost på Instagram, så der også kult, fortsetter Angelo.

Powered by Labrador CMS