Sponsor Service kan bli tv-eier
Sponsor Service er blitt stor på tv-rettigheter, og vil vurdere å gå inn på eiersiden i en eventuell ny sports-tv-kanal, melder Kampanje.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Selskapets konserndirektør for medier, Tom Berntzen, sier til Kampanje at de holder seg orienterte om det skulle dukke opp noe.
- Tv-kanalene må ha godt innhold i fremtiden, og der vil vi være med. Om noen år kan det derfor være aktuelt for oss å gå inn som eier på mediesiden, sier Berntzen.
Sponsor Service er sterkt inne på innholdssiden i mediene. Som et av de ledende sponsor- og medieselskapene i Europa, er Sponsor Service blitt en betydelig aktør innen tv-rettigheter i Norden.
Selskapet sitter allerede på betydelige rettigheter innen tv-sport. For de neste årene har Berntzen tv-rettighetene i Norden til den tysk-østerrikske hoppuken, VM i skiflyging, VM i ishockey, EM i håndball, golfturneringer og en rekke World Cup-renn i langrenn og alpint. I fjorårets regnskap utgjorde tv- og mediebiten nesten 75 millioner kroner.
Ifølge årsrapporten for 2000 sitter det på eiersiden i Sponsor Service allerede tunge medieaktører som Telenor Plus med 11,4 prosent og Schibsted med fem prosent.