Onsdag denne uke passert Tekniks Ukeblad Media en milepæl: 30.000 betalende digitale abonnenter.

Teknisk Ukeblad Media

TU Media feirer 30.000 digitale abonnenter

– Vi får uttelling for at redaksjonen setter nasjonal dagsorden i økende grad, sier digitalredaktør Svein-Erik Hole.

Publisert

Mens mange opplever stagnasjon i abonnementsmarkedet, har TU Media lagt bak seg sitt sterkeste år noensinne, forteller digitalredaktør Svein-Erik Hole.

I 2023 opplevde teknologi-publisisten en vekst på 6524 abonnenter, og takten har fortsatt inn i 2024. Onsdag feiret hele organisasjonen at milepælen med 30.000 betalende digitale abonnenter er nådd.

Mindre frafall

– Vi lykkes godt både i privat- og bedriftsmarkedet, og noe av det hyggeligste med utviklingen er at frafallstallene synker i 2023, til tross for trange økonomiske tider, sier Hole, som har ansvar for digitalt abonnement i TU Media.

Han trekker fram at selskapet har investert i plattformen Piano og styrker sitt utviklingsarbeid rundt innsikt i brukerbehov og abonnement.

– Engasjement blant våre digitale abonnenter er det aller viktigste målekriteriet. Folk som bruker oss hyppig og dypt, sier ikke opp. Og vi får uttelling for at redaksjonen setter nasjonal dagsorden i økende grad, sier Hole.

Uten bundling

Teknisk Ukeblad har på det meste hatt 165.000 papirabonnenter, men dette var kontrollert av eierne Tekna og Nito, som distribuerte til sine medlemmer. 

TU Medias digitale abonnement har ingenting til felles med papirabonnementet, og er solgt uten bundling i det åpne markedet, forteller Hole.

– Vi ser at målgruppen utvider seg betydelig – alle som har behov for pålitelig informasjon om teknologi og marked i sitt arbeid er potensielle digitalabonnenter. Politikere, byråkrater og økonomer utvider målgruppa demografisk og gjør debatten enda bedre, sier administrerende direktør og ansvarlig redaktør Jan M. Moberg i TU Media.

– Nå må vi bare fortsette å levere og utvikle oss.

Powered by Labrador CMS