Akersposten får ny eier. Fra venstre: Redaksjonssjef Vidar Bakken, salgs- og markedssjef Hanne Bae Ottho, konserndirektør Pål Eskås i Amedia og ansvarlig redaktør og daglig leder Fredrik Eckhoff.
Akersposten får ny eier. Fra venstre: Redaksjonssjef Vidar Bakken, salgs- og markedssjef Hanne Bae Ottho, konserndirektør Pål Eskås i Amedia og ansvarlig redaktør og daglig leder Fredrik Eckhoff.

La ned avisen i 2014. Kjøper den nå tilbake

Akersposten blir Amedia-avisen igjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Den digitale bydelsavisen Akersposten blir nå en del av lokalaviskonsernet Amedia.

– I Amedia setter vi stor pris på å ha fått til denne avtalen. Vi overtar en godt drevet og framtidsrettet lokalavis i hovedstaden, sier konserndirektør Pål Eskås i Amedia i en pressemelding.

Akersposten er en videreføring av de tradisjonsrike lokalavisene Akers-Posten og Ullern Avis, og ble lagt ned av sin daværende eier - Amedia - i 2014. Dagens Akersposten ble startet opp igjen i 2016, og har vært eid av selskapets tre ansatte.

– Vi mener det er gode forutsetninger til å utvikle den videre med de ansattes erfaringer og lokalkunnskap kombinert med vår kompetanse og gode fellesløsninger. Vår ambisjon er å gi befolkningen i Akerspostens bydeler, Vestre Aker og Ullern, enda bedre innhold, sier Eskås.

Ansvarlig redaktør Fredrik Eckhoff sier at det er med entusiasme og forventninger de nå går inn en ny epoke for Akersposten.

– Det har vært fem-seks veldig interessante år siden vi relanserte Akersposten som en ren nettavis i mars 2016. Leserskaren har vokst jevnt og trutt i disse årene, og i dag har avisen flere lesere enn noen gang siden den første gang ble etablert i 1905. Det er vi stolte av, sier han - og legger til:

– Når vi nå ønskes tilbake igjen i Amedia, ser vi på det som et tegn på at vi har gjort mye riktig i disse årene. Vi ser frem til å være med og utvikle avisen videre.

Powered by Labrador CMS