Schibsted legger ned selskap – 16 stillinger forsvinner

Nils Martin Silvola
nyhetsstudio
Cecilie Eriksrud har vært styreleder for Inzpire.me.

Schibsted legger ned driften i Inzpire.me, melder de i en pressemelding.

Teknologiselskapet har siden 2017 utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influenser-markedsføring.

Schibsted kjøpte seg opp til 90 prosent eierandel i 2023, men har måttet innse at markedet er preget av manuell tilpasning og personlig rådgivning.

– Det er med tungt hjerte vi i styret har kommet frem til at veien videre for Inzpire.me ikke lar seg forsvare verken økonomisk eller strategisk. Vi har hatt et dyktig team og sterke ambisjoner, men vi har ikke klart å skape den utviklingen vi hadde planlagt de siste årene, sier styreleder Cecilie Eriksrud i pressemeldingen.

Alle stillingene i selskapet forsvinner, og totalt berøres 16 ansatte fordelt på Norge, Sverige og Latvia. 

– Dette er flinke, erfarne og kompetente fagfolk og kolleger som vi er stolte av å ha hatt med på laget. Vi håper bransjen benytter anledningen til å engasjere disse dyktige menneskene videre, sier Eriksrud.

Schibsted fokuserer videre på Max Social, som tilbyr «skreddersydde og menneskedrevne løsninger til profiler og merkevarer», opplyser Eriksrud, som også er daglig leder i Max Social.

Powered by Labrador CMS