Vekst for Polaris Media i Norge – nedgang Sverige

Mats With Greger
nyhetsstudio
Konsernsjef i Polaris Media, Per Axel Koch.

Polaris Media leverte en EBITDA på 78 millioner kroner i andre kvartal, justert for 7 millioner kroner fra eiendomssalg. Resultatet er 10 millioner lavere enn i fjor, hovedsakelig på grunn av svakere utvikling i Sverige.

Det kommer frem i en pressemelding.

I Norge økte resultatet med 10 millioner kroner, drevet av 7 prosent vekst i brukerinntektene.

– Vi er godt fornøyde med resultatet i våre norske mediehus. Vi har over flere år lyktes godt med de digitale brukerinntektene, og denne positive utviklingen har fortsatt inn i 2025, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Stampen Media i Sverige hadde en nedgang på 12 millioner kroner i kvartalet. Polaris reduserer nå bemanningen med rundt 60 årsverk.

– Dette er en nødvendig justering av kostnadene, sier Koch, ifølge pressemeldingen.

Digitale inntekter vokste samlet med 14 prosent, og for første gang kommer mer enn halvparten av annonse- og brukerinntektene fra rene digitale produkter.

– Dette er en milepæl for oss i den digitale transformasjonen, sier Koch.

Powered by Labrador CMS