Samler produktutviklingen i ny felles organisasjon

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Polaris Media oppretter en ny produktorganisasjon som skal styrke utviklingen av digitale produkter og brukeropplevelser på tvers av konsernets virksomheter i Norge og Sverige, kommer det frem i en pressemelding fra selskapet.

Den nye enheten får også ansvar for å utvikle og skalere KI-verktøy til bruk i redaksjonene, slik at mediehusene kan dra bedre nytte av felles teknologi og ressurser.

Mari Brænd Hjelmeland er konstituert som Chief Product Officer (CPO) og skal lede arbeidet med etableringen. Hun kommer fra stillingen som leder for prosjekt og forretningsutvikling i Polaris Media ASA, og blir en del av konsernledelsen.

– Konsernet har mange dyktige folk og sterke merkevarer, og sammen skal vi videreutvikle hvordan brukerne møter journalistikken på våre digitale flater – i dag og i fremtiden, sier hun i pressemeldingen.

Konsernsjef Per Axel Koch beskriver opprettelsen som et viktig steg i konsernets digitale strategi.

– Ved å forene krefter mellom Norge og Sverige får vi mer kraft og raskere utvikling av gode, fremtidsrettede digitale produkter, sier Koch.

Powered by Labrador CMS