TU Media-styreleder Trond Markussen

TU Media går videre med både TU.no og Digi.no

Styret har gjort vedtak i merkevareprosess.

Publisert

– TU Media har gjennomført et grundig og omfattende innsiktsarbeid knyttet til TU.no og Digi.no. Konklusjonen er at de står sterkt blant leserne og kundene. Vi vokser raskest på abonnement i Norge. Derfor satser vi på å styrke begge publikasjonene og å utvide verdien til annonsørene.

Det skriver TU Media-styreleder Trond Markussen i en e-post til Journalisten.

Dermed har styret i TU Media landet prosessen som har pågått rundt merkevarene deres, i tiden etter at det ble klart at TU Media skal bli et heldigitalt mediehus.

Fra nyttår legges den tradisjonsrike papirutgaven til Teknisk Ukeblad ned, og eierne i fagforeningene Tekna og Nito har kunngjort at de trettitalls millionene de årlig har betalt for gratis papirutgave til alle medlemmer, skal trappes ned de neste årene.

Den forestående omstillingen kommer til å bety reduksjon i redaksjonens størrelse, har de ansatte allerede fått høre i klartekst, omtalte Journalisten tidligere i høst.

 

Powered by Labrador CMS