Schibsted Media blir nå Schibsted igjen

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

I dag tar Schibsted Media tilbake navnet Schibsted, som følge av at mediekonsernet nå eier navnet alene, skriver mediekonsernet i en pressemelding.

«Navnebyttet er naturlig når det børsnoterte Schibsted Marketplaces formelt skifter navn til Vend», skriver Schibsted videre.

– Schibsted er et historisk navn og en merkevare som vekker tillit, både i Norden og internasjonalt, og som først og fremst assosieres med aviser og nyhetsmedier. Som merkevare representerer det innovasjon, integritet og en sterk publisistisk tradisjon. Derfor er det viktig for oss at Schibsted nå igjen blir vårt konsernnavn – klart forbundet med media. Det gir oss en mer distinkt identitet, sier konsernsjef Siv Juvik Tveitnes i pressemeldingen

Det var i juni i fjor at Schibsted ble delt i to selskaper. Schibsteds hovedeier, Stiftelsen Tinius, kjøpte da ut medievirksomheten og opprettet et rendyrket stiftelseseid medieselskap.

Siv Juvik Tveitnes.
Powered by Labrador CMS