BA har nå over 1000 abonnenter mellom 15 og 20 år

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Som første avis i Amedia passerte Bergensavisen (BA) 1000 abonnenter mellom 15 og 20 år fredag formiddag, opplyser ansvarlig redaktør og administrerende direktør i BA, Guro Valland, i en epost til Journalisten.

I skrivende stund er det nå 1004 unike brukere som har registrert seg for å lese BA gratis.

– Den første milepælen er nådd, fastslår Valland.

– Dette er vi utrolig glade for. At så mange unge folk vil ha tilgang på BAs journalistikk om Bergen, er en tillitserklæring til det vi jobber for hver eneste dag.

Guro Valland sammen med videosjef Torbjørn Fardal og some-sjef Marie Skarpaas Karlsen.

Snart to uker har gått siden Amedia lanserte sitt nye gratis-abonnement for alle unge mellom 15 og 20 år. Så langt viser BAs interne tall at saker innen samferdsel, politikk, sport, krim og hendelser er det mest interessante. Men det er særlig én satsing som skiller seg ut.

– Den klart mest leste saken er BAs store maktkåring, som vi lanserte forrige uke. Den er blitt en fulltreffer hos alle målgruppene våre.

Det er litt flere unge menn enn kvinner som har registrert seg for å lese BA. De fleste gratis-abonnentene er 18 år, men det er god spredning i alle aldre fra 15 til 20, opplyser BA-sjefen.

– Vi visste ikke helt hva vi skulle forvente da vi lanserte tilgangen, men jeg er genuint glad for at så mange unge viser interesse for redaktørstyrt innhold. Den første milepælen er nådd, forteller Valland.

Guro Valland foran BA-gjengen.
Powered by Labrador CMS