DN Media Group øker inntektene – men resultatet faller

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Mediedivisjonen i NHST Holding, DN Media Group, økte inntektene til 246,5 millioner kroner i tredje kvartal, opp fra 239,4 millioner i samme periode i fjor, viser ferske tall fra selskapet.

Abonnementsinntektene steg til 179,4 millioner kroner, en økning på nær 9,7 prosent fra året før. Andelen heldigitale abonnementer er nå 65,2 prosent, mot 62,8 prosent i tredje kvartal 2024.

– Etterspørselen etter næringslivsjournalistikk av høy kvalitet fortsetter å vokse. Utviklingen bekrefter at Dagens Næringsliv og våre bransjepublikasjoner står sterkt. Vi satser videre på teknologi og kompetanse, sier konsernsjef Baard Haugen i NHST Holding i en pressemelding

Samtidig falt driftsresultatet (EBITDA) fra 37,6 millioner kroner i fjor til 34,5 millioner kroner i tredje kvartal i år. Nedgangen skyldes lavere inntekter fra annonser og arrangementer, samt økte kostnader som følge av inflasjon.

Powered by Labrador CMS