Kraftig digital vekst for New York Times

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

New York Times økte driftsresultatet med 26,1 prosent i tredje kvartal sammenlignet med året før, skriver avisen selv.

Veksten skyldes særlig flere digitale abonnenter og økte annonseinntekter.

Mediehuset hentet inn 460.000 nye digitale abonnenter i kvartalet – det største hoppet på flere år. Totalt har selskapet nå 12,33 millioner abonnenter på tvers av produkter som nyhetsdelen, Cooking, Games, Wirecutter og The Athletic. Over halvparten av abonnentene har nå tilgang til flere produkter gjennom samleabonnement.

Omsetningen økte med 9,5 prosent til 700,8 millioner dollar, mens annonseinntektene steg med 20,3 prosent til 98,1 millioner dollar. Justert driftsresultat endte på 131,4 millioner dollar, tilsvarende en margin på 18,7 prosent.

Selskapet har som mål å nå 15 millioner abonnenter innen 2027.

Antall papirabonnenter fortsetter imidlertid å falle, ned 50.000 til 570.000. Resultatene for The Athletic rapporteres ikke lenger separat, men sportsnettstedet skal ha gått med overskudd siden tredje kvartal i 2024.

Powered by Labrador CMS