Flere hører P4

Lyttertall for august fra TNS Gallup viser at radiokanalen P4 øker sin markedsandel. - Svært gledelig, sier radiosjef Kalle Lisberg i P4.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

P4 tar nye markedsandeler fra konkurrentene. I august hadde kanalen 24 prosent av all radiolytting i Norge. Dette er nesten fem ganger mer enn Kanal 24, som økte med 50.000 lyttere i august og har 5 prosent markedsandel. NRK-kanalene går samlet sett noe tilbake i forhold til juli.

- Det er fantastisk gøy å se at vi i tillegg til å beholde alle lytterne våre, klarer å øke markedsandelen. Vi er veldig godt fornøyd med å ligge på dette nivået, sier radiosjef Kalle Lisberg i en pressemelding..

Markedsandeler i forhold til total daglig lyttertid, alle ukens dager (tall for juli i parentesen):

NRK P1: 46 % (48 %)

NRK P2: 4 % (5 %)

NRK P3: 8 % (7 %)

P4: 24 % (21 %)

Kanal 24: 5 % (5 %)

Radio1: 6 % (6 %)

Lokalradio (inkl Radio1): 12 % (12 %)

Ett prosentpoeng tilsvarer 40.125 personer (befolkningen 9 år +). Tallene er hentet fra Radioundersøkelsen, TNS Gallup (august; uke 32-35 og juli; uke 27-31).

Powered by Labrador CMS