Flere hører P4
Lyttertall for august fra TNS Gallup viser at radiokanalen P4 øker sin markedsandel. - Svært gledelig, sier radiosjef Kalle Lisberg i P4.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
P4 tar nye markedsandeler fra konkurrentene. I august hadde kanalen 24 prosent av all radiolytting i Norge. Dette er nesten fem ganger mer enn Kanal 24, som økte med 50.000 lyttere i august og har 5 prosent markedsandel. NRK-kanalene går samlet sett noe tilbake i forhold til juli.
- Det er fantastisk gøy å se at vi i tillegg til å beholde alle lytterne våre, klarer å øke markedsandelen. Vi er veldig godt fornøyd med å ligge på dette nivået, sier radiosjef Kalle Lisberg i en pressemelding..
Markedsandeler i forhold til total daglig lyttertid, alle ukens dager (tall for juli i parentesen):
NRK P1: 46 % (48 %)
NRK P2: 4 % (5 %)
NRK P3: 8 % (7 %)
P4: 24 % (21 %)
Kanal 24: 5 % (5 %)
Radio1: 6 % (6 %)
Lokalradio (inkl Radio1): 12 % (12 %)
Ett prosentpoeng tilsvarer 40.125 personer (befolkningen 9 år +). Tallene er hentet fra Radioundersøkelsen, TNS Gallup (august; uke 32-35 og juli; uke 27-31).