Mediefolk:

Raoul Grünthal vil ikke røpe hva han skal bruke tiden på etter Schibsted.

Schibsted-topp slutter

Raoul Grünthal forlater selskapet etter 15 år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Konserndirektør i Schibsted, Raoul Grünthal, har besluttet å forlate konsernet etter 15 år, skriver Schibsted i en pressemelding.

Han leder i dag forretningsområdet Next, som er Schibsteds satsing på nye forretningsområder og vekstselskaper.

Grünthal begynte i Schibsted i 2006. Han har hatt flere ledende stillinger, blant annet som administrerende direktør for Svenska Dagbladet, konsernsjef for Schibsted Sverige og leder for Schibsteds mediedivisjon.

– Jeg forlater et offensivt Schibsted, med en sterk drivkraft for vekst og et kompromissløst fokus på brukerne, sier Grünthal ifølge pressemeldingen.

– Jeg har fått oppleve den digitale transformasjonen innen mediebransjen på nært hold, jeg har fått være med å utvikle og forme vår venture satsing og jeg har fått være med på en massiv internasjonal ekspansjon av digitale markedsplasser – som endte med børsnoteringen av Adevinta. Dessuten har jeg fått jobbe med utrolig mange dyktige kolleger i løpet av disse årene, så Schibsted vil alltid bety noe spesielt for meg, fortsetter han.

Grünthal fortsetter i dagens rolle frem til 1. juli, og vil også være tilgjengelig for konsernet som rådgiver utover høsten.

Han vil ikke røpe hva han skal bruke tiden på etter Schibsted.

– Det får jeg komme tilbake til. Nå er det 100 prosent fokus på Schibsted ut juni, og så håper jeg også det blir mulig å møte noen kolleger på kontoret innen den tid. Det har jeg virkelig savnet.

Powered by Labrador CMS