Mer reklame på tv
De kommersielle tv-kanalene i Norge kan notere vekst i reklameomsetningen på 5,2 prosent i årets to første måneder, melder Kampanje. Største vekst har TVNorge.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
I januar og februar hadde TV 2, TV 3 og TVNorge, en samlet brutto reklameomsetning på 691,1 millioner kroner, mot 657,5 millioner kroner i samme periode i 2002. Det innebærer en vekst på 5,2 prosent.
Det viser tall fra ACNielsens Reklame-Statistikk, som er basert på brutto reklamepriser før rabatter og andre fratrekk.
TV 2s bruttoomsetning på 449,1 millioner kroner etter to måneder, er 3,4 prosent mer enn i samme periode i fjor. TVNorges bruttoomsetning på 146,5 millioner kroner er 8,9 prosent mer enn i samme periode i fjor. TV3 kan også vise til en vekst i bruttoomsetningen. Reklameomsetningen beløp seg til 93,3 millioner kroner brutto i årets to første måneder, skriver Kampanje.