BBC må betale erstatning

Roger Aarli-Grøndalen

BBC har gått med på å betale en «betydelig» erstatning til prinsesse Dianas sjåfør, melder The Guardian. Dette skjer etter at partene har inngått et rettsforlik.

Sjåføren mener seg ærekrenket av Martin Bashir, den tidligere BBC-journalisten som sto bak det omstridt Diana-intervjuet i 1995.

Kravet fra Steve Davies, som var prinsessens sjåfør i mange år, gjaldt påstander Bashir fremsatte til prinsessen og hennes bror under et møte. Dette skal ha ført til at Davis mistet jobben seks måneder senere.

Det var etter at påstandene ble gjentatt i Netflix-serien «The Crown» (sesong fem), at Davis gikk til sak mot BBC, skriver The Guardian.

Powered by Labrador CMS