Watch Media tar over Shifter - varsler sluttpakker

Mats With Greger
nyhetsstudio
Kristin Stoltenberg (t.v.) og Sarah Sørheim i henholdsvis Watch Media og Schibsted.

Det kommer frem i en pressemelding. 

Avtalen er en del av et nytt strategisk samarbeid mellom mediehusene Schibsted og JP/Politikens Hus. I pressemeldingen kommer det også frem at det åpnes for frivillige sluttavtaler. 

Schibsted skal få en 20 prosents eierandel i et nytt felles selskap som skal dekke aktivitetene i Norge og Sverige, heter det blant annet i meldingen. Shifter skal fortsatt drives som et selvstendig selskap, men under Watch Media Norway. 

Så sent som i fjor høst kjøpte Schibsted hele Shifter.  

– Shifter og Watch Media er en sterk match, og vi ser frem til å utvikle nisjemedier av høy kvalitet sammen med Schibsted. Vi har de siste fem årene utviklet Watch Media i Norge og er overbevist om at vi kan vokse og bli enda mer for nåværende og fremtidige mediebrukere gjennom det strategiske partnerskapet med Schibsted, sier Kristin Stoltenberg, landsjef og sjefredaktør i Watch Media Norway i pressemeldingen.  

En del av avtalen er at Schibsted reduserer kostnadene i Shifter Media til et bærekraftig nivå. 

«Derfor åpnes det for at ansatte i Shifter Media kan søke om frivillige sluttavtaler», heter det i pressemeldingen. 

Powered by Labrador CMS