Isolert i november opplever vi en tilbakegang på tvers av alle mediekanaler, opplyser Mediebyråforeningen.
Foto: Marte Vike Arnesen
Mediebarometeret
Reklamemarkedet stupte i november
Tallene fra Mediebarometeret til Mediebyråforeningen viser nedgang i samtlige mediekanaler forrige måned.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Isolert i november opplever vi en tilbakegang på tvers av alle mediekanaler, sammenlignet med året før, sier daglig leder i Mediebyråforeningen Kristin Brimi i en pressemelding.
– Samlet er nedgangen på hele 15,5 prosent, som utgjør 180 millioner lavere reklameomsetning for måneden, fortsetter hun.
Dermed senkes veksten for året sett under ett til 1,1 prosent, en økning på 100 millioner sammenlignet med samme periode i fjor.
Nylige artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Dagbladet endrer forsiden
Julefilmer for journalister: Lei av nisser, marsipan og forutsigbare romanser?
Blir du medieprofeten for året 2026?
KI-bonanza: Dette er tabbene vi husker
Mest leste artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Dagbladet endrer forsiden
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Tusenvis av skjermdumper: – Aldri fått et eneste krav