Seertallene faller kraftig for Fredrik Skavlan, etter at han gikk fra NRK til TV 2. Foto: Eivind Senneset / TV 2 / NTB Scanpix

Krisetall for Skavlan på TV 2

Seertallene stuper.

Publisert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Seertallene stuper for TV 2-programmet «Skavlan», som mistet ytterligere nesten 100.000 seere fredag.

288.000 seere så programmet fredag 28. september, bekrefter pressetalsmann Jan Petter Dahl overfor NTB. Det utgjør en nedgang på 97.000 fra forrige uke og 152.000 fra premieren på TV 2 for drøye to uker siden.

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 sier at de jobber med å bygge programmet over tid, og kommer til å fortsette å eksperimentere med «Skavlan» digitalt i ukene som kommer. Rønningen forteller til Kampanje at TV 2 legger vekt på digital-tallene til sin nye talkshow-konge.

Så langt har nær 500.000 seere sett de to første episodene av «Skavlan» enten direkte, i opptak eller via TV 2 Sumo.

Lindmo fortsatt fredagsdronning

Fredagens sending av NRK-programmet «Lindmo» er det mest sette Anne Lindmo har hatt i gjeldende tv-måling. I tillegg til å være nær seerrekord med 790.000 seere var det 54.000 flere som så fredagens «Lindmo» på NRK.

Det aller høyeste seertallet som er blitt målt på «Lindmo», er 806.000 seere 25. februar 2017. Det skjedde i den gamle tv-målingen som tok utgangspunkt i alle seere over 12 år.

«Lindmo» får god drahjelp av «Nytt på nytt», som hadde 989.000 seere. Til tross for meget gode tall, var dette en liten nedgang fra forrige ukes milliontall.

Leverer en kruttsterk helg

Selv om «Skavlan» ikke leverer til forventningene, sørget TV 2 for en sterk helg der både Idol og Skal vi danse økte seertallene fra forrige uke. «Skal vi danse» hadde 569.000 seere, som tilsvarer en oppgang på nesten 30.000 seere, mens «Idol» hadde 462.000 seere.

«Senkveld med Helene og Stian» leverer jevne seertall. 513.000 seere så fredagens sending. Det er en knapp nedgang på om lag 5.000.

Powered by Labrador CMS