Ken André Ottesen har gjort humoren fra Instagram-kontoen «BAdesKen» til levebrød, og turnerer med forestilling. I høst laget han tv-serie for Amedia.

Amedia planlegger ikke ny sesong – men «BAdesKen» vil lage mer tv

170.000 unike seere så én eller flere episoder av underholdningsserien.

Publisert

Amedias aviser skal ikke sende flere episoder av videosatsingen «BAdesKen-TV», opplyser konsernet. Samtidig tar serieskaper Ken André Ottesen med seg konseptet videre, og jobber mot nye runder.

Den siste av 14 episoder ble publisert 7. desember i fjor.

– På nåværende tidspunkt planlegges det ikke ny sesong. Men våre aviser kommer til å fortsette å tilby sine lesere godt videoinnhold, særlig innenfor nyheter og sport, skriver Markus Rask Jensen, konstituert nyhetsdirektør i konsernet, til Journalisten.

– Store forskjeller

I programmet utvidet Ottesen lokalavishumoren fra Instagram-kontoen «BAdesKen» i et videoshow med både studio og innspilte reportasjer fra landet rundt, og med Paul Håvard Østby som makker. Episodene ble publisert hos en rekke av Amedias nettaviser.

Rask Jensen opplyser at i overkant av 170.000 unike seere har sett én eller flere episoder av programmet i løpet av perioden, og kaller det «et brukbart tall».

– BAdesKen er sett av mange brukere på tvers av avisene våre, men det er store forskjeller fra episode til episode og fra avis til avis. Vi kunne ønsket oss enda høyere seertall, men samtidig har vi lært mye om hvordan vi kan jobbe med denne typen innhold og formater fremover, skriver nyhetsdirektøren.

Han mener ellers at programmet har vært et spennende og nyttig prosjekt som har gitt Amedia mange svar på hvordan videoinnhold i underholdningssjangeren kan utnyttes på tvers av Amedia-avisene.

Vil lage mer

Ottesen, Østby og produksjonsselskapet Fabelaktiv jobber for å videreføre «BAdesKen-TV», og vurderer for øyeblikket ulike samarbeidspartnere, røper Ottesen selv.

– Det blir for dumt hvis alt vi har lært nå skal renne ut i sanda etter én sesong. Vi er veldig fornøyd med innholdet, og har merket at de som faktisk så på også var det, så vi jobber med å føre konseptet videre, selv om det ikke blir hos Amedia, sier han til Journalisten.

– Vi mener helt bestemt at det finnes et marked for tv-innhold for vanlige folk, av vanlige folk. Det har gått en viss inflasjon i kjendisprogrammer der alle kjendisene bor i Oslo, så vi synes det er en fin motbalanse å reise rundt og snakke med vanlige folk. Det er tross alt flest vanlige folk som ser på tv, sier Ottesen.

Som sier seg godt fornøyd med samarbeidet med Amedia:

– Vi går hvert til vårt, men absolutt som venner.

Powered by Labrador CMS