Discovery pauser bettingreklame på kanalene Fem, MAX, Vox og Eurosport Norge.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
Spillreklame
Discovery setter bettingreklame på pause
Etter Medietilsynets vedtak har Discovery bestemt seg for å ikke sende bettingreklame på sine kanaler Fem, MAX, Vox og Eurosport Norge.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Vedtaket fra Medietilsynet innebærer at TV-distributørene Telenor, Telia, Altibox, RiksTV og Allente må stanse bettingreklame på Discoverys TV-kanaler innen 15. august, skriver Kampanje.
Både Altibox og Telia har klaget på vedtakene, uten å få medhold hos Medietilsynet. Klagene er derfor sendt videre til Medieklagenemnda.
Operativ leder i Warner Bros. Discovery Norge, Espen Skoland, varsler nå at de pauser bettingreklame på sine TV-kanaler.
– Pålegget fra Medietilsynet om ikke å vise spillreklame på enkelte kanaler retter seg mot distributørene, ikke mot oss. Vi vil inntil videre likevel pause denne typen reklame, i tråd med tilsynets vedtak, sier Skoland.
Direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet, Hanne Sekkelsten, sier at nyheten er svært gledelig.
Nylige artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Dagbladet endrer forsiden
Julefilmer for journalister: Lei av nisser, marsipan og forutsigbare romanser?
Blir du medieprofeten for året 2026?
KI-bonanza: Dette er tabbene vi husker
Mest leste artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Dagbladet endrer forsiden
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Avisene han har ansvaret for har fått seks PFU-fellelser i 2025