Egmont relanserer Popit.no
To år etter at Egmont kjøpte ungdomsstedet Popit.no, relanserer forlaget nå nettstedet.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Popit ble lansert i 1999 som et tilbud til ungdommer med chat, film, spill, musikk og andre tjenester. Nå børster Egmont støvet av tjenesten og relanserer popit.no med fokus på målgruppa 8-14 år. Ifølge en pressemelding skal popit.no tilby blant annet chat og forum, film og musikk, tjenester knyttet til fotball, moter og spill. Og svært mye av nettopplevelsen skal knyttes til interaksjon av ulike slag, heter det.
– Vi ønsker å bli dominerende i denne målgruppen – og har i den forbindelse valgt å styrke tjenestetilbudet på nettstedet. Målgruppen bruker mye tid på nett – og har høye forventninger til kvalitet, endringer og tjenestetilbud. Disse forventningene skal vi nå leve opp til, sier Business Area Manager Pål Reinert Johansen i Egmont Serieforlagets digitale satsing.
Popit ble lansert i 1999 og kjøpt opp av Egmont Serieforlaget i 2004. I dag ligger popit.no stort sett på mellom 20 000 og 28 000 unike brukere på et ukenivå.