Facebook skal fjerne målrettede annonser med det som kan oppfattes som sensitivt innhold.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Fjerner målrettede annonser som knyttes til sensitive temaer
Facebook endrer retningslinjer for annonser.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Facebooks nye moderselskap Meta har besluttet at de vil fjerne annonser som retter seg mot brukere på bakgrunn av en rekke sensitive temaer.
Graham Mudd, som er ansvarlig for annonser i Meta, skriver i et blogginnlegg at målrettede annonser som knyttes til sensitive temaer, skal fjernes.
Det gjelder blant annet helsespørsmål, seksuell orientering, religion, politikk og sosiale spørsmål.
Facebook tjener stort på annonser, og selskapet har på tross av gjentatte runder med kritikk tatt få grep for å vinne tilbake brukernes tillit.
Nylige artikler
Inviterer frilansarar og vaskepersonell
Vurderer tilsynssak: Ber TV 2 redegjøre for Champions League-tabben
Ble arrestert i Qatar – nå beklager FIFA
Filter Nyheter-redaktør fikk medhold: Statsadvokaten endrer begrunnelse
Jeg drømmer om en brun, grå og grønn jul
Mest leste artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Ble arrestert i Qatar – nå beklager FIFA
Dagbladet endrer forsiden
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Julebord i London og bonuser til alle ansatte