Mediehuset Transit Media lanserer nå debattplattformen Miljødebatt.no. Målet er å samle flere sider av debatten på samme sted. Bildet er fra klimastreiken i Oslo i 2019.
Foto: Berit Roald / NTB
Lanserer digital debattplattform for klimaspørsmål
– Vi vil samle folk til en redelig debatt, sier redaktøren bak lanseringen.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Mandag 24. januar lanseres Miljødebatt.no – en debattplattform for alt som omhandler natur, miljø og klima. Bak plattformen står mediehuset Transit Media, som også står bak dagsavisen Naturpress.
— Behovet for et uavhengig nettsted for all miljødebatt er stort, tror vi, sier Naturpress-redaktør Kjetil F. Aasmundsson, som står bak lanseringen.
Nå inviterer han alle til å sende inn sine innlegg og meninger.
– Vi ønsker å samle klima- og miljødebatten på ett sted. Her kan vindkraft-motstandere og -tilhengere møtes, her slipper begge sider av rovdyr-debatten til, og her skal klimadebatten nyanseres, forklarer Aasmundsson.
Nylige artikler
NRK sender reportere til Venezuela
Er media vår tids luditter?
17 kjappe
Fornøyde med lønnsoppgjøret i Watch Media
Alle mann til årene – NRKs bokanmelder dekker VM
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
Den importerte vreden: Hvordan Espen Teigen kopierer Tommy Robinson
– Hadde ikkje rustninga på
Kokainrotta og de dårlige hjelperne