Puck overtar Air Mail

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Det amerikanske mediehuset Puck har inngått en avtale om å kjøpe opp nyhetsbrevet Air Mail, grunnlagt av Graydon Carter og Alessandra Stanley.

Ifølge kilder med kjennskap til prosessen skjer transaksjonen hovedsakelig i form av aksjer, skriver New York Times.

Air Mail ble lansert i 2019 av Carter, tidligere redaktør i Vanity Fair, og Stanley, tidligere journalist i New York Times, og har posisjonert seg som et kulturanalytisk og livsstilsorientert nyhetsbrev. Puck, etablert i 2021 av journalister og medieledere hvor flere har bakgrunn fra Vanity Fair, har spesialisert seg på bransjespesifikke nyhetsbrev og podkaster rettet mot særlig mot medier, teknologi, finans og mote.

Puck-sjef Jon Kelly startet sin karriere i mediebransjen som Carters assistent i Vanity Fair.

Selskapene har overlappende eiere, noe som forenkler oppkjøpet, skriver New York Times.

Air Mail har også satset tungt på e-handel, med både digitale og fysiske utsalgssteder. Etter fusjonen vil Air Mail i praksis fungere som Pucks helgeutgave, mens Puck beholder sine egne nisjeprodukter. 

Først ute med nyheten var nyhetsbrevet Breaker.

Powered by Labrador CMS