Spente på Aftenposten-magasin
Mediebyråene venter hard kamp om annonsekronene, når Aftenposten kommer med magasin, skriver Propaganda.
Mediebyråene synes Aftenposten holder kortene tett til brystet, og spekulasjonene går om det varslede magasinet. Hittil vet man bare at det ikke skal være et nytt A-magasin Aftenposten vil utgi.
- Kunne man tenke seg et storbymagasin? Det tro jeg. Vi tror det skal være kvinnevinklet for å trekke annonsørene. Det lages mye mer annonser for kvinner enn for menn, sier avisansvarlig i Carat, Fredrik Fjellstad.
Eva Stokke, avisansvarlig i OMD, tror magasinet vil ligge tett opp til helgebilagene til Fædrelandsvennen, Adresseavisen, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Dagbladet Magasinet. Undersøkelser viser at leserne vil ha featurestoff. Men spørsmålet er om det er nok annonsepenger til flere magasin.
- Dagbladet Magasinet er veldig fullt om dagen, de har kjempesuksess og gode salgstall, men for meg personlig lurer jeg på om vi trenger mer featuremagasiner på lørdagene, sier Stokke.
Gro Larsen, ukeblad- og magasinansvarlig i Carat, tror det er plass til et magasin til:
- Men om man snakker om annonsekronene, blir det kamp, også fordi Dagbladet Magasinet står sterkt i Oslo, mener hun.