Tv-vær for 18 millioner
Gründer Siri Kalvig og de andre værdamene i Storm Weather Center varslet vær for 18,2 millioner kroner i fjor, melder Kampanje.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Storm Weather Center, som leverer værmeldingstjenester til en rekke tv-selskaper, aviser og nettsteder, økte omsetningen med 1,2 millioner kroner i 2003. Omsetningen endte på 18,2 millioner kroner, opp 1,2 millioner kroner i forhold til 2002. Det er en vekst på syv prosent. I 2001 var omsetningen på 15,3 millioner kroner, skriver Kampanje.
I årsberetningen står det blant annet å lese at selskapets eksponering i internettmarkedet har gitt økte inntekter. Ved siden av mediene er det i første rekke kraftbransjen som er kjøpere av selskapets værmeldingstjenester. Og det er særlig i kraftbransjen, hvor værutsiktene er viktig for prisdannelsen i markedet, at veksten er kommet.
Kostnadene øker imidlertid også, slik at driftsresultatet stanset på 734.000 kroner. Det var imidlertid en bedring på 347.000 kroner. Overskuddet før skatt ble på 805.000 kroner, mot 520.000 kroner i 2002.