A-pressen sponser antirasisme

A-pressen blir hovedsponsor for aksjonen «Gi rasisme rødt kort!». Landslagskaptein Henning Berg gleder seg, melder Avisenes Nyhetsbyrå.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

- For oss spillere er det bare fargen på drakta som teller, og derfor har «Rødt kort»-kampanjen vært en viktig sak for oss. Vi gleder oss til å fortsette dette arbeidet nå som A-pressen går inn og redder kampanjen gjennom denne avtalen, sier Henning Berg.

Norsk Folkehjelp og Norske Idrettsutøveres Sentralorganisasjon (NISO) startet aksjonen «Gi rasisme rødt kort!» etter modell fra et liknende prosjekt i England.

- Vi identifiserer oss med aksjonens verdigrunnlag og vil gjerne bidra i kampen mot rasisme, sier konsernsjef Alf Hildrum i A-pressen til ANB.

Samarbeidet skal blant annet gjennomføres ved at A-pressens aviser og toppspillere over hele landet går sammen om tiltak rettet mot ungdom og skoleelever.

Powered by Labrador CMS