TV 2-sjef Olav T. Sandnes bekrefter «Operasjon Nordsjø», en hemmelig utredning for å se på utflagging til London. Foto: TV 2

DN: TV 2 vurderte å etablere sportskanaler i London for å selge reklameplass til bettingselskaper

Det skriver Dagens Næringsliv.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

TV 2-topp Olav T. Sandnes bekrefter utredningen, som hadde navnet «Operasjon Nordsjø».

– Vi konkluderte med at vi ikke ville gå videre med det. Det gjorde vi ganske hurtig, egentlig, sier han til Dagens Næringsliv.

Målet for prosjektet var å kartlegge hvordan TV 2 kunne operere med samme rammebetingelser som konkurrentene i reklamemarkedet for utenlandske pengespill. Ifølge DN anslår TV 2 markedet for bettingreklame på norsk tv til mellom 600 og 700 millioner kroner årlig.

– Situasjonen der TV 2 måtte kutte kraftig, og der alle de andre kommersielle tv aktørene har fått drive med dette, gjorde at vi i det minste måtte se nærmere på dette markedet. Vi konkluderte med ikke å gå videre, selv om dette lever i beste velgående på andre norske kanaler, som sender fra utlandet, sier Sandnes til DN.

Les hele saken hos Dagens Næringsliv

Powered by Labrador CMS