Dagbladets sexannonser «på vent»
Avviklingen av de omstridte telesex-annonsene i Dagbladet er utsatt til ny ansvarlig redaktør er ansatt. Frykten for milliontap er ifølge Kampanje årsaken til at Dagbladet drøyer med å droppe annonsene.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
- Jeg har bestemt meg for å skyve på denne beslutningen til en ny ansvarlig redaktør er på plass, sier konstituert ansvarlig redaktør John Arne Markussen til Kampanje.
Avviklingen av telesex-annonsene vil gi tap av inntekter på mellom 10 og 15 millioner kroner. Det er ikke småpenger for en avis som gikk med underskudd i 2002.
Problemet er imidlertid at Dagbladet-ledelsen allerede har lovet sine lesere, annonsører og ansatte at annonsene skal forsvinne. Dermed får den nye redaktøren i avisen en kinkig sak rett i fanget.
Det var tidligere ansvarlig redaktør i Dagbladet, John Olav Egeland, som tok beslutningen om å avvikle de omstridte annonsene.