Endringene vil hjelpe de som publiserer på nett med å generere inntekter gjennom reklame, hevder britiske myndigheter.
Foto: Andrew Kelly / Reuters / NTB
Google og Storbritannia enige om personvern- og konkurransekrav
– Forpliktelsene vi har fått fra Google vil fremme konkurranse.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Storbritannia sier de har godtatt endringene Google har foreslått for å håndtere bekymringer rundt konkurranse og personvern i forbindelse med nettreklame.
– Forpliktelsene vi har fått fra Google vil fremme konkurranse, hjelpe de som publiserer på nett med å generere inntekter gjennom reklame, og trygge brukeres personvern, heter det i en uttalelse fra det britiske markeds- og konkurransetilsynet.
Nylige artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Dagbladet endrer forsiden
Julefilmer for journalister: Lei av nisser, marsipan og forutsigbare romanser?
Blir du medieprofeten for året 2026?
KI-bonanza: Dette er tabbene vi husker
Mest leste artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Dagbladet endrer forsiden
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Avisene han har ansvaret for har fått seks PFU-fellelser i 2025