HM Nordic tilbake til moderhuset

Reportasje- og spesialbladene i HM Nordic skal nå tilbake og inn i en egen enhet i Hjemmet Mortensen sammen med Vi Menn og Mann.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det er den viktigste endringen i det opplegget for ny organisasjon og ledergruppe som ledelsen i Hjemmet Mortensen la fram i dag. På sikt betyr det trolig at HM Nordic, som i dag er et eget selskap, vil gå inn i HM-gruppen.

HMs nye toppsjef, Anne Britt Berentsen, har dermed bare brukt omlag tre uker på å riste litt på organiseringen av forlagshuset i Nydalen. Selskapet organiseres i fire enheter: Familie- og kjendisbladene, aktualitet og fritid, livsstil og tema og annonsemedier, B2B og interaktiv.

Et forhold som legges merke til er at kjendisbladet Her og Nå legges inn i samme enhet som familiebladene Hjemmet, Familien og Norsk Ukeblad.

Hovedtillitsvalgt Lars Hveem i Hjemmet Mortensen sier at han ser på dagens endringer som mer administrative tilpasninger.

– Jeg kan ikke se at disse endringene får noen umiddelbar virkning for det redaksjonelle arbeidet, sier han.

Nestleder i redaksjonsklubben i HM Nordic, Thor Olav Moen, sier at han er fornøyd med at HM Nordic synes å være på vei tilbake til Hjemmet Mortensen AS. Når det gjelder mulige framtidige sparetiltak i forlaget håper han at bedriften vil vurdere lederstillinger i like stor grad som de vurderer journaliststillingene.

Endringene i selskapsstrukturen skal settes i verk så raskt som mulig.

Powered by Labrador CMS