Foto: Birgit Dannenberg
Schibsted skrur opp prisen
Skal tjene 70 millioner kroner mer i året.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Mediekonsernet har gjort det samme med VG før, nå følger svenske Aftonbladet etter. Ifølge en børsmelding skrus prisen på avisen opp til 11 kroner allerede mandag 21. desember.
Holder Aftonbladet på opplaget sitt, som i juni og juli var på rundt 380.000 aviser i gjennomsnitt i uken, vil prisøkningen innebære en økning i driftsinntektene på 70 millioner kroner for 2010.
Ned og opp
Det er litt over ett år siden VG skrudde opp prisen sin i helgene. Avisen økte prisen på lørdager med to kroner og fredager med fire. Det ga økte driftsinntekter på rundt 40 millioner kroner.
Gjennom tredje kvartal falt opplaget med 5.9 prosent, i samme periode økte opplagsinntektene med fem prosent som følge av prisøkninger.