Synnøve Prytz Berset, Synne Piyawan Kringsjaa, Christine Gulbrandsen og Anders Hustveit Gerhardsen er klare med MatvareWatch.
        Foto: Watch Media
    
    Watch Media lanserer sin nye avis i dag
    Skal være tett på næringsmiddelindustrien.
        
 
                        
                        
                        
                        
                            
                                Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
                            
                         
                        
                        
    
    
    Watch Media lanserer i dag MatvareWatch. 
Den nye avisen skal levere uavhengig, kritisk og fair næringslivsjournalistikk om selskapene og nøkkelpersonene i mat- og drikkebransjen, skriver mediehuset i en pressemelding.
– Hvert eneste år skapes det enorme verdier i næringsmiddelindustrien. Vi skal dekke verdiskapningen som skjer hos produsenter, bedrifter og konsern som driver med alt fra kjøtt, fisk og meieri til drikke, korn og andre typer mat- og drikkerelatert produksjon med overblikk og sterk innsikt i bransjen, sier redaktør Christine Gulbrandsen i MatvareWatch.
Hun leder en redaksjon bestående av journalistene Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa. 
Dette er Watch Medias syvende næringslivsavis i Norge. Selskapet har fra før FinansWatch, AdvokatWatch, EiendomsWatch, EnergiWatch, MedWatch og HandelsWatch.
MatvareWatch blir søsteravisen til danske FødevareWatch. 
– Med MatvareWatch fortsetter vi vår ambisiøse vekststrategi. Norsk næringsliv har tatt godt imot våre seks første nisjemedier, og vi ser frem til å kunne levere relevant næringslivsjournalistikk om nok en viktig bransje, sier sjefredaktør og landsjef Kristin Stoltenberg i Watch Media Norway. 
I går ble det kjent at Watch Media har søkt om pressestøtte for første gang.