Kundene til Altibox har vært uten TV 2s kanaler siden 1. april. Etter bruddet viser nye tall at TV 2 har mistet en av fem TV-seere.
Foto: Javad Parsa / NTB
Konflikten mellom Altibox og TV 2
TV 2 mistet mange seere etter Altibox-brudd
Etter at TV 2 avsluttet samarbeidet med Altibox, har TV-kanalen mistet en av fem seere, ifølge nye tall.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Kundene til Altibox har vært uten TV 2s kanaler siden 1. april. Etter bruddet viser nye tall at TV 2 har mistet hver femte TV-seer, skriver Kampanje.
Ferske tall fra Kantars TV-måling viser at nedgangen i april er på 19,5 prosent for alle TV 2s kanaler i målgruppen 10 til 79 år. Hovedkanalen faller mest og lander på en andel på 14,6 prosent i april, mot 19 prosent i samme måned i fjor.
– Uten avtale med Altibox har vi rundt 25 prosent lavere distribusjon. Da er det helt naturlig at vi også mister andeler, sier TV 2s kanaldirektør Trygve Rønningen.
Nylige artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Dagbladet endrer forsiden
Julefilmer for journalister: Lei av nisser, marsipan og forutsigbare romanser?
Blir du medieprofeten for året 2026?
KI-bonanza: Dette er tabbene vi husker
Mest leste artikler
Tusenvis av skjermdumper: – Aldri fått et eneste krav
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Lucia-sjokk i flere redaksjoner