DN-redaktør Janne Johannessen forteller at DN har flyttet artikler om mediebransjen frem til nyhetsseksjonen.

Legger ned Etterbørs som egen seksjon

Dagens Næringsliv gjør endringer i papiravisa.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Dagens Nærlingsliv legger ned Etterbørs som egen seksjon. Fra nå av flyttes saker om medier, PR og reklame lengre fram i avisa. Det skriver avisa selv i tirsdagens utgave.

Medier 24 omtalte saken først.

– Fra og med i dag, tirsdag, har vi flyttet vårt innhold om medier, kommunikasjon og andre Etterbørs-områder frem til nyhetsseksjonen – der det hører hjemme, skriver nyhetsredaktør Janne Johannessen i en e-post til Medier24.

Sakene som handler om medier, PR og reklame blir fortsatt merket Etterbørs i tirsdagens avis, men er ikke samla som egen seksjon.

Johannessen skriver til medienettstedet at flyttinga gir dem større fleksibilitet til å jobbe på de digitale flatenes premisser, fordi det gir dem større frihet til å prioritere hvilke saker de mener er de beste, i stedet for å fylle et visst antall sider i papiravisa.

– Digitalt er det rå saker som gjelder, ikke papirseksjoner, skriver hun.

I forbindelse med omorganiseringen i DN i fjor høst, hvor det ble klart at Etterbørs ikke lenger skulle være en egen avdeling med egen avdelingsleder, uttalte sjefredaktør Amund Djuve til Journalisten:

– Vi skal fortsatt levere god journalistikk om medieområdet.

Powered by Labrador CMS