I Norden eier Discovery TV Norge, Fem og Max.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
WarnerMedia og Discovery skal slå seg sammen
Målet er å skape en strømmegigant.
Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Den amerikanske telekom-giganten AT&Ts innholdstjeneste WarnerMedia skal slås sammen med Discovery, opplyser selskapene.
Målet er å skape en ny strømmegigant som kan konkurrere med Netflix og Disney+.
Discovery står bak strømmetjenesten Discovery+ og er i Norden eier av TV Norge, Fem og Max. CNN og HBO er eid av WarnerMedia.
Håpet er å skape en av de største globale aktørene innen strømming, opplyser selskapene i en felles uttalelse. Sammenslåingen krever godkjenning av Discoverys aksjonærer.
Avtalen innebærer at AT&T får verdier tilsvarende 43 milliarder dollar. Aksjonærene i AT&T skal etter planen få aksjer tilsvarende 71 prosent av det nye selskapet, som beskrives som frittstående.
Nylige artikler
Alle mann til årene – NRKs bokanmelder dekker VM
Den importerte vreden: Hvordan Espen Teigen kopierer Tommy Robinson
– Hadde ikkje rustninga på
Tre veier for journalistikken når KI blir økosystemet
Klar når det smeller?
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
TV 2s krimekspert dekker fotball-VM: – Ropte til sjefene
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
Kokainrotta og de dårlige hjelperne
– Hadde ikkje rustninga på