I Norden eier Discovery TV Norge, Fem og Max.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
WarnerMedia og Discovery skal slå seg sammen
Målet er å skape en strømmegigant.
Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Den amerikanske telekom-giganten AT&Ts innholdstjeneste WarnerMedia skal slås sammen med Discovery, opplyser selskapene.
Målet er å skape en ny strømmegigant som kan konkurrere med Netflix og Disney+.
Discovery står bak strømmetjenesten Discovery+ og er i Norden eier av TV Norge, Fem og Max. CNN og HBO er eid av WarnerMedia.
Håpet er å skape en av de største globale aktørene innen strømming, opplyser selskapene i en felles uttalelse. Sammenslåingen krever godkjenning av Discoverys aksjonærer.
Avtalen innebærer at AT&T får verdier tilsvarende 43 milliarder dollar. Aksjonærene i AT&T skal etter planen få aksjer tilsvarende 71 prosent av det nye selskapet, som beskrives som frittstående.
Nylige artikler
NRK sender reportere til Venezuela
Er media vår tids luditter?
17 kjappe
Fornøyde med lønnsoppgjøret i Watch Media
Alle mann til årene – NRKs bokanmelder dekker VM
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
Den importerte vreden: Hvordan Espen Teigen kopierer Tommy Robinson
– Hadde ikkje rustninga på
Kokainrotta og de dårlige hjelperne