Dagens Medier relanserer magasin

I dag kommer Dagens Medier ut med sitt nye magasin. Ifølge redaktør Elisabeth Vislie er både format og innhold endret siden sist.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Siden november i fjor har ikke Dagens Medier gitt ut noe månedlig papirmagasin. Nå er redaksjonen tilbake, med et 36 sider tykt blad som heretter skal komme fire ganger i året.

– Vi la ned det gamle magasinet for å flytte mer ressurser over til nettet. Men selv om vi nå har større fokus på den daglige nyhetsflyten på nettet, er et magasin fortsatt en del av vår framtidsstrategi, forklarer Vislie omleggingen med. Bladet utgis av Mediebedriftenes Landsforening.

Nytt format, spisset målgruppe

Dagens Medier markerer samtidig omleggingen ved å endre format (fra skåret tabloid til A4) og innhold.

– I det nye magasinet har vi spisset målgruppen, og retter oss nå enda mer mot medieledere. Med det store tempoet og de stadige forandringer som denne bransjen preges av, stilles ledere overfor store utfordringer. Magasinet Dagens Medier skal holde ledere orientert om det nye som skjer i mediebransjen, lover Vislie.

Hun forteller samtidig at selv om det nå blir langt færre utgivelser enn tidligere i løpet av et år, skal dekningen av utenlandske medier øke. I premiereutgaven har eksempelvis magasinet en større reportasje fra Daily Telegraph i London.

– Det som skjer ute, har også stor betydning for oss. Det er et klart mål at medieledere skal følge med på utviklingen også utenfor Norge, kommenterer Vislie.

Sidetall kan variere

Det første nummeret er på 36 sider, hvorav sju-åtte sider annonser. Vislie antyder at kommende nummer godt kan være litt mer omfangsrike.

– Både tilgang til interessant stoff og annonsemengden vil naturlig nok kunne påvirke sidetallet, sier Vislie.

Som i gamle Dagens Medier, satser magasinet også nå på å knytte til seg en del frilansere som kan bidra med stoff.

Powered by Labrador CMS