Følg sommervikar-pitchen

Ti mediehus får maks fem minutter på å overbevise potensielle sommervikarer om å søke jobb hos seg, når de nå står på scenen på Pressens hus.

Maktforholdet er snudd på hodet, når mediehusene nå må selge seg inn til sommervikarene, når Norsk Journalistlag i Oslo (NJ Oslo) og NJ Student inviterer til «sommervikar-pitching».

Arrangementet strømmes direkte fra Pressens hus i Oslo, med rundt 250 potensielle vikarer i salen, ifølge NJ Oslo selv. 

Fra mediehusene er de største invitert; VG, NRK, TV 2, Aftenposten, Dagbladet, E24, NTB, Nettavisen, Vårt Land og lokalavisen Avisa Oslo. De får alle maks fem minutter på å presentere sitt mediehus. Hvilke virkemidler de tar i bruk er opp til dem selv.

Til opplysning: Journalisten eies og gis ut av Norsk Journalistlag.

Powered by Labrador CMS