Tiger Woods ble fulgt tett av både tilskuere og TV-seere i sitt comeback.
Foto: Curtis Compton / Atlanta Journal-Constitution / AP / NTB
Tiger Woods-comeback ga millionhopp for TV-selskapene
Golfcomeback ble seersuksess.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Tiger Woods gikk ikke til topps i sitt comeback i golfsirkuset sist uke, men TV-tallene i returen var en vinner.
CBS' dekning av den siste runden av US Masters søndag hadde 10,17 millioner seere i snitt. Det er det høyeste for en golfsending siden samme dag i 2019, som var sist gang Woods vant den grønne jakken, ifølge analyseselskapet Nielsen.
ESPNs dekning av de to første rundene av helgens turnering hadde 3,3 millioner seere. Ifølge ESPN er det høyeste tall siden 2018.
CBS hadde flest seere sist uke i «prime time» (beste sendetid) med 4,2 millioner seere i snitt. ABC hadde 3,6 millioner, mens NBC hadde 3 millioner.
46 år gamle Woods gjorde comeback på PGA-touren etter en bilulykke i fjor. Han endte totalt 13 slag over par på en 47.-plass.
Nylige artikler
Inviterer frilansarar og vaskepersonell
Vurderer tilsynssak: Ber TV 2 redegjøre for Champions League-tabben
Ble arrestert i Qatar – nå beklager FIFA
Filter Nyheter-redaktør fikk medhold: Statsadvokaten endrer begrunnelse
Jeg drømmer om en brun, grå og grønn jul
Mest leste artikler
NRK satt på nyheten om Mette-Marits helse i én uke
Ble arrestert i Qatar – nå beklager FIFA
Dagbladet endrer forsiden
Vurderer tilsynssak: Ber TV 2 redegjøre for Champions League-tabben
Julefilmer for journalister: Lei av nisser, marsipan og forutsigbare romanser?