Konsernsjef i DN Media Group, Trond Sundnes.

DN Media Group

– Lønnsomheten er lavere enn ambisjonene våre hittil i år

Kvartalsrapporteringen viser nedgang i annonse- og eventinntekter sammenlignet med fjoråret. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

DN Media Group hadde 4,0 prosent vekst i brukermarkedsinntekter i andre kvartal av 2023 sammenlignet med samme kvartal i fjor. Det skriver konsernet i en pressemelding. 

Digitalveksten har hatt en årsvekst på 15,1 prosent i digitale brukermarkedsinntekter. 55,5 prosent av brukerinntektene stammer nå fra heldigitale abonnenter mot 50,1 prosent i samme periode i fjor. 

– Jeg er stolt av all den viktige journalistikken som publikasjonene leverer og som bidrar til å styrke oss i andre kvartal. At vi vokser den digitale abonnementsbasen er en bekreftelse på at våre brukere anser oss som nødvendige, ikke minst i krevende tider, sier konsernsjef Trond Sundnes.

Rapporteringen for andre kvartal viser 1,2 prosent nedgang i annonse- og eventinntekter sammenlignet med fjoråret. Nedgangen skyldes et lavere salg av digital- og printannonser.

– Lønnsomheten er lavere enn ambisjonene våre hittil i år, og vi må jobbe hardt i andre halvår for å styrke lønnsomheten i det som ser ut til å bli et fortsatt krevende marked. Vi jobber kontinuerlig med å styrke den digitale posisjonen vi har i våre målgrupper gjennom markedsledende journalistikk og digitale produkter, sier Sundnes. 

DN Media Group er mediedivisjonen i NHST Holding og består av publikasjonene Dagens Næringsliv, Fiskeribladet, Europower, TradeWinds, Upstream, Recharge og Intrafish, HydrogenInsight og Kystens Næringsliv.

 

Powered by Labrador CMS