Ny Tid slår Memo
Ny Tid har flere lesere enn Dagbladets nyhetsmagasin Memo, skriver NA24 Propaganda.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Hvor mange som kjøper bladene er ikke offentlig, men foreløpige lesertall fra analysebyrået MMI viser at Memo har hatt drøyt 180.000 lesere de første numrene. Tilsvarende tall for Ny Tid er 230.000 lesere.
– Vi jublet jo egentlig da vi så lesertallene fra Memo, sier konstituert redaktør i Ny Tid, Martine Aurdal, til NA24 Propaganda.
Spås død
Ekspertene spår imidlertid begge blader en snarlig død dersom ikke salget tar seg kraftig opp. Ut fra spekulasjonene selger Memo rundt 10.000 eksemplarer og Ny Tid litt færre.
– Jeg blir overrasket om det finnes to slike magasiner når året er omme, og hvis det finnes noen igjen om halvannet år, sier kommunikasjonsrådgiver i Gimcom, Lasse Gimnes, til NA24 Propaganda.
Har troen
Konstituert redaktør i Ny tid, Martine Aurdal, sier hun ikke kjenner seg igjen i bekymringsmeldingene i det hele tatt. Og markeds- og salgsansvarlig i Memo, Knut Midtbø, påpeker overfor Dagbladet at de har en klart stigende kurve.