Ifølge flere amerikanske medier planlegger teknologigiganten Meta en stor nedbemanning denne uken. Forrige uke sparket konkurrenten Twitter brått rundt halvparten av sine 7500 ansatte.
Foto: Carlos Barria / Reuters / NTB
Facebook-eier
Meta planlegger stor nedbemanning
Teknologigiganten Meta, som blant annet eier Facebook, planlegger å permittere tusenvis av ansatte denne uken, melder flere amerikanske medier.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge The Wall Street Journal , som siterer anonyme kilder tett på prosessen, kommer nedbemanningen til å påvirke «mange tusen» Meta-ansatte, og en kunngjøring er ventet allerede onsdag.
Etter fremleggingen av Metas skuffende resultat for tredje kvartal i år, sa administrerende direktør Mark Zuckerberg at selskapets stab ikke vil øke innen utgangen av 2023, men snarere synke noe. Teknologigiganten hadde i utgangen av september 87.000 ansatte.
Den planlagte nedbemanningen fra Meta følger en trend blant de store teknologiselskapene i USA, som de siste ukene har varslet kutt i arbeidsstyrken og stans i ansettelser som følge av økonomisk motvind i bransjen.
Twitter, nylig kjøpt opp av Elon Musk, sparket brått rundt halvparten av sine 7.500 ansatte forrige uke.
Nylige artikler
– Hadde ikkje rustninga på
Tre veier for journalistikken når KI blir økosystemet
Klar når det smeller?
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
TV 2s krimekspert dekker fotball-VM: – Ropte til sjefene
Kokainrotta og de dårlige hjelperne
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
Sender hele ledelsen til USA under fotball-VM