Tirsdag kunne Kampanje melde at produksjonsselskapet Monster
kutter i podkastsatsingen. Administrerende
direktør i Monster, Eva Rolland Korshamn, uttalte at det var
vanskelig å ha en så stor avdeling, når budsjettene krever en liten og lett rigg.
Hun utelukket heller ikke kutt i ansatte, og på spørsmål fra Kampanje om
noen vil miste jobben, svarte hun:
– Ja,
dessverre kan jeg ikke utelukke det. Vi er i samtaler med de som har hatt fast
jobb i podkastavdelingen, og ønsker å finne den best mulige løsningen for hver
enkelt.
– Uklart
Klubbleder for de NJ-organiserte i Monster, Felix Sullivan, sier til Journalisten at de er blitt informert av ledelsen om at det er behov for å redusere kostnader.
Felix Sullivan sier de ikke vet hvor mange som vil miste jobben i Monster.Foto: Privat
– Men det er uklart hvordan dette skal oppnås, sier han.
Toppsjefens uttalelser til Kampanje tyder likevel på nedbemanning, men Sullivan vet foreløpig ikke hvor mange det i så fall vil være snakk om.
– Vi har dialog med ledelsen, men ingenting er avklart ennå, sier han.
Annonse
Usikkerhet
Det er blitt holdt flere møter i klubben om hva som skjer, opplyser Sullivan.
– Det er klart at dette skaper uro og usikkerhet blant de ansatte. Slik situasjonen er nå ønsker alle seg tydelig kommunikasjon, avslutter Sullivan.
Det ble nylig klart at TV-produksjonsselskapet Fremantle
slår sammen Monsters dramaavdeling, Scripted, med produksjonsselskapet Miso
Film Norge.
Det nye selskapet har offisiell oppstart 1. januar og skal ifølge Kampanje
ha fem ansatte, der fire av dem kommer fra Monster Scripted.
Til opplysing: Journalisten eies og utgis av Norsk Journalistlag.