NRK og Egmont lanserer barne-tv-magasin

NRK trapper opp kampen om barns lommepenger. NRK Aktivum har inngått avtale med Egmont Serieforlaget om et nytt barne-tv-magasin, skriver Dagens Næringsliv.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

2002 markerer det absolutt beste driftsåret for NRK Aktivum med salg av nisseluer og gensere fra «Jul på månetoppen», salg av video fra «Jul i borettslaget» og suksess med «Autofil» sammen med Se og Hør-forlaget.

Nå satser NRK Aktivum sammen med Egmont på et eget magasin for barn mellom tre og elleve år. Det er avtalt fire utgivelser for inneværende år.

Magasinet skal knytte opp mot kjente programledere som enten skal skrive selv eller skal «følges» når de er ute på reportasjereiser. Bladet skal kunne ta både bilag og annonser, så her kan det bli barnekommers.

Powered by Labrador CMS