Ansvarlig redaktør i Dagbladet her fornøyd med at nedbemanningsprosessen ble løst ved frivillighet.
Foto: Mats Greger
Dagbladet og Aller i mål med kutt
– Bra vi løser dette frivillig, sier klubbleder i Dagbladet.
Den store nedbemanningen i Dagbladet og Aller Media er i mål. Ifølge ansvarlig redaktør i Dagbladet, Frode Hansen, er det nå inngått sluttavtaler om femten årsverk i avisen.
– Vi er glade for at vi har kommet oss gjennom prosessen, og er kommet i mål med frivillige sluttpakker. Det er naturligvis trist å miste gode kolleger og vi ønsker dem lykke til videre i arbeidslivet, sier Hansen til Journalisten.
Klubbleder i Dagbladet, Kjetil Kjær Andersland, sier til Journalisten at de selvfølgelig skulle ønske at de ikke hadde vært i situasjonen i utgangspunktet, og at det er litt blandede følelser rundt at de nå er i mål.
– Bra vi løser dette frivillig, også mister vi samtidig gode kolleger og det er trist, sier Andersland til Journalisten.
Tidligere er det meldt at Aller Media skal kutte opp til 25 stillinger andre steder. Administrerende direktør i Aller Media, Dag Sørsdahl, bekrefter overfor Journalisten at nedbemanninger er i mål også her.
Klubbleder i Aller Media, Mina Helene Knudsen, sier til Journalisten at deres mål har vært at nedbemanningen skal løses frivillig, og at man skal unngå oppsigelser.
– Det er vi i mål med – og det er vi selvfølgelig fornøyd med. Når det er sagt er det utrolig trist å miste flinke folk og gode kolleger, sier Knudsen.
Medier24 omtalte saken først.
Nylige artikler
NRK sender reportere til Venezuela
Er media vår tids luditter?
17 kjappe
Fornøyde med lønnsoppgjøret i Watch Media
Alle mann til årene – NRKs bokanmelder dekker VM
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
Den importerte vreden: Hvordan Espen Teigen kopierer Tommy Robinson
– Hadde ikkje rustninga på
Kokainrotta og de dårlige hjelperne