Helle Svendsen reiser til USA for Nettavisen.
Foto: Nettavisen
MEDIEFOLK:
Helle Svendsen blir Nettavisens nye USA-korrespondent
– Helt unikt å være tilbake igjen.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Helle Lyng Svendsen (26) er Nettavisens nye korrespondent i USA, melder redaksjonen i en pressemelding.
Hun etterfølger Morten Karlsen som har vært avisens mann i New York de fire siste årene, og har base i Nord-Carolina.
– Dette blir utrolig gøy og en drøm som går i oppfyllelse! Jeg er veldig heldig som får denne muligheten av Nettavisen og at ledelsen satser på meg på denne måten, sier Svendsen selv i meldingen.
Hun skal bo i Nord-Carolina, samme delstat som hun holdt til i som utvekslingsstudent i 2014-2015.
– Jeg gleder meg også til å komme i kontakt med lokalbefolkningen igjen, og skildre hvordan valget preger dem og hva slags utfordringer de står overfor i sørstatene. For meg er det helt unikt å være tilbake igjen, sier Svendsen.
Nylige artikler
Klar når det smeller?
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Deeyah Khan om å intervjue ekstremister: – Empati er ikke det samme som sympati
TV 2s krimekspert dekker fotball-VM: – Ropte til sjefene
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Sender hele ledelsen til USA under fotball-VM
Fire var for få for NRK – fem var nok
TV 2s krimekspert dekker fotball-VM: – Ropte til sjefene
Kokainrotta og de dårlige hjelperne